Fot. Adobe Stock

Naukowcy: lamparty opóźniły awans człowieka na szczyt łańcucha pokarmowego

Ślady zębów lampartów, znalezione na kościach Homo habilis dowodzą, że człowiek nie awansował na szczyt łańcucha pokarmowego tak szybko, jak sądzono do tej pory - twierdzą naukowcy z Hiszpanii i USA. Wyniki badań zostały opublikowane w czasopiśmie „Annals of the New York Academy of Sciences”.

  • Scena konfliktu między lampartem a górnoplejstoceńskim konkurentem, wilkiem jaskiniowym. Rysunek W. Gornig (fragm.)
    Życie

    Szczątki lamparta z Jaskini Radochowskiej mają ponad 40 tys. lat

    Szczątki kopalnego lamparta, znalezione w Jaskini Radochowskiej (Dolny Śląsk), mają 43-42 tys. lat - ustalili naukowcy z Polski i Włoch. Sugerują, że w czasach występowania tego drapieżnika klimat regionu był względnie ciepły i wilgotny.

  • PAP/EPA © 2012 / ROLF VENNENBERND

    WWF: cztery lamparty giną co tydzień w Indiach

    Co najmniej cztery lamparty giną w każdym tygodniu z rąk kłusowników w Indiach – wynika z nowego raportu organizacji ochrony przyrody WWF.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Niespodziewane wyleczenie z HIV

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera