O fundacji PAP

31.08.2017 aktualizacja: 21.05.2024

Fundacja Polskiej Agencji Prasowej powstała w 2016 roku. Głównymi celami Fundacji są m.in.: prowadzenie działań na rzecz upowszechnianiach i rozwoju kultury, nauki, sportu w Polsce, a także wspieranie rozwoju mediów w Polsce a także mediów polonijnych, podtrzymywanie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej i obywatelskiej. W obszarze działalności fundacji znajduje się również popularyzowanie innowacyjności oraz upowszechnienie idei współpracy między narodami. 

Fundacja posiada osobowość prawną a ministrem właściwym ze względu na cele Fundacji jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. 

Fundacja PAP prowadzi działalność zarówno informacyjną, promocyjną, wydawniczą jak i edukacyjną i badawczą. Organizacja współpracuje z krajowymi i zagranicznymi instytucjami naukowymi, samorządowymi i gospodarczymi w zakresie zgodnym z celami Fundacji. Organizuje również działalność ekspercką i doradczą i może wspierać działalność innych osób i instytucji zbieżną z celami Fundacji PAP.

Fundacja PAP została ustanowiona przez spółkę akcyjną pod firmą Polska Agencja Prasowa Spółka Akcyjna a organy Fundacji stanowią Rada Fundacji oraz Zarząd Fundacji. 

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera