Adobe Stock

Dżdżownice mogą być pomocne w oczyszczaniu środowiska

Naukowcy z Politechniki Warszawskiej (PW) uważają, że wykorzystanie niektórych gatunków dżdżownic może być tanią i skuteczną metodą na oczyszczanie gleb skażonych ropą naftową, także tych najbardziej zanieczyszczonych, np. w Kuwejcie.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Dżdżownice zmniejszają ilość genów antybiotykooporności w glebie

    Dżdżownice polepszają jakość gleby, napowietrzając ją i rozkładając materię organiczną. Naukowcy z Amerykańskiego Towarzystwa Chemicznego odkryli ostatnio, że organizmy te dodatkowo zmniejszają w glebie obecność genów oporności na antybiotyki.

  • I dżdżownica może być nanotechnologiem

    Nanocząsteczki półprzewodnika zwane kropkami kwantowymi mogą powstawać w przewodzie pokarmowym dżdżownicy – informuje pismo „Nature Nanotechnology”.

  • Fot. Fotolia

    Dżdżownica łasa na metale ciężkie

    Dżdżownice nie należą do wybrednych skąposzczetów. Nie przeszkadza im na przykład wysoka zawartość metali ciężkich w pożywieniu. Okazuje się, że natura wyposażyła je w mechanizm pozwalający świetnie radzić sobie z tak ciężkostrawnym pożywieniem.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera