Zwycięstwo polskich studentów w europejskim finale Google Online Marketing Challenge

Zwycięzcy europejskiego finału Google Online Marketing Challenge 2017; Źródło: UAM
Zwycięzcy europejskiego finału Google Online Marketing Challenge 2017; Źródło: UAM

Stworzenie kampanii marketingowej internetowego sklepu z elektroniką przyniosło studentom z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zwycięstwo w europejskim finale Google Online Marketing Challenge 2017. Kolejne dwa zespoły z UAM znalazły się w finałowym europejskim Top 5 i półfinałowym Top 15. W Top 15 Europy znalazły się również trzy zespoły z SGH.

Studenci UAM pokonali ponad tysiąc zespołów z Europy oraz ponad 2,6 tys. zespołów w rankingu globalnym, w którym znalazły się zespoły z 65 krajów. W tegorocznej edycji Google Online Marketing Challenge (GOMC) wzięło udział ponad 12 tys. studentów z całego świata.

 

Kapitanem zespołu, który zwyciężył w europejskim finale GOMC zyskując tytuł "AdWords Business Regional Winner Europe" był Michał Paszyn. Oprócz niego, w zespole znaleźli się Marek Buliński (wice kapitan), Damian Koniuszy, Kamila Malanowicz, Kamil Poturalski i Aneta Disterheft.

 

W składzie zespołu, który uplasował się w Top5 i uzyskał miano “AdWords Business Finalist” znaleźli się: Dawid Śliwiński (kapitan), Mateusz Halicki (wice), Iwona Piastanowicz, Anna Zadroga, Anna Topczewska i Tomasz Sikorski.

 

W zespole Top 15 Europy znaleźli się: Paweł Prot (kapitan), Cherie Kuo, Clara Alvarez Guillen. Zespół otrzymał tytuł "AdWords Business Semi-Finalist”.

 

W Top 15 Europy GOMC 2017 znalazły się jeszcze trzy zespoły dra Tymoteusza Doligalskiego ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

 

Jak podkreśla w przesłanym PAP komunikacie opiekun naukowy zwycięzców - dr Wojciech Czart, tegoroczny sukces jest szczególnie wart odnotowania z uwagi na znaczny wzrost wymagań w porównaniu do poprzednich edycji konkursu. W minionych latach oceniano efektywność wykorzystania reklam tekstowych. Tymczasem w tegorocznej edycji konkursu uczestnicy oceniani byli pod kątem wykorzystania prawie pełnej funkcjonalności platformy reklamowej Google\'a AdWords. Ich zadaniem było m.in. przygotowanie i optymalizacja reklam responsywnych, rozszerzonych reklam tekstowych, graficznych, wideo, produktów, lightbox, Gmail i aplikacji mobilnych. Uczestnicy musieli więc wykazać się swoimi umiejętnościami w zakresie grafiki, wideo oraz budowania aplikacji mobilnych.

 

Uczestnicy zajęć prowadzonych przez dra Czarta już dziewiąty rok z rzędu odnoszą sukcesy w GOMC. Oprócz tegorocznego zwycięstwa w Europie, od 2009 r. aż sześć prowadzonych przez niego zespołów znalazło się w finałowym Top 5 Europy, a 10 w półfinale (od 2011 r. jest on definiowany jako Top 15 Europy).

 

Europejscy zwycięzcy wraz z opiekunem wezmą udział w GOMC Europe AdWords Business Winner Summit w europejskiej centrali Google w Dublinie.

 

Pełna lista zwycięzców tegorocznej edycji GOMC dostępna jest na stronie konkursu http://www.google.com/onlinechallenge/past/winners-2017.html

 

PAP - Nauka w Polsce

kflo/ ekr/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Deska Galtona ilustruje sposób powstawania w naturze rozkładu normalnego pod wpływem drobnych losowych odchyleń fot: Matemateca (IME/USP) via Wikipedia

    Kwestia smaku w matematyce. Co wyróżnia piękne dowody i twierdzenia?

  • Adobe Stock

    Akcja: autoryzacja

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera