Uczniowie, którzy do szkoły chodzą pieszo lub jeżdżą na rowerze koncentrują się na lekcjach bardziej niż rówieśnicy korzystający z transportu publicznego lub podwożeni przez rodziców – informuje AFP.
Naukowcy z Uniwersytetu Kopenhaskiego i Uniwersytetu Aarhus przeprowadzili badania w grupie ponad 19,5 tys. uczniów w wieku od 5 do 19 lat, którzy wypełnili kwestionariusze dotyczące m.in. posiłków spożywanych w ciągu dnia i aktywności fizycznej, a także zostali poddani testom mierzącym poziom koncentracji w szkole.
Wyniki zaskoczyły naukowców, którzy zamierzali zbadać wpływ spożywania śniadania i lunchu na zdolność koncentracji podczas lekcji. Okazało się jednak, że czynniki te miały znacznie mniejsze znaczenie w porównaniu z poranną aktywnością fizyczną.
"Poziom aktywności fizycznej przed rozpoczęciem lekcji był ściśle związany z poziomem koncentracji uczniów po upływie około czterech godzin. Większość osób po ćwiczeniach czuje się bardziej rześko, jednak zaskoczeniem jest to, że efekt może utrzymywać się tak długo" – zauważa współautor raportu Niels Egelund.(PAP)
koc/ agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.