Czas spędzany na graniu w gry komputerowe w trakcie pandemii COVID-19 wzrósł w małym stopniu i nie miał żadnego – ani pozytywnego, ani negatywnego – związku ze zdrowiem psychicznym – wykazała obszerna metaanaliza przeprowadzona przez naukowców z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Komputerowe gry z tzw. otwartym światem pomagały zmniejszyć stres wśród studentów i poprawić ich psychiczny dobrostan – poinformowała brytyjsko-austriacka grupa badaczy. Tego typu rozrywka pomaga czasowo odseparować się od codziennych napięć.
Gry komputerowe mogą podnosić świadomość ekologiczną - uważa dr hab. Michał Kłosiński, prof. UŚ, groznawca. Ślad węglowy z produkcji sprzętu i pracy serwerów można ograniczać, żywotność elektroniki wydłużać, elektrośmieci recyklingować, a w treści gier poruszać np. kwestie zagrożeń dla klimatu – zaznaczył ekspert.
Gry stanowią kluczowy element współczesnej kultury i jak jej wszystkie wytwory opowiadają nam o nas samych - powiedział PAP dr hab. Michał Kłosiński, prof. UŚ, Centrum Badań Groznawczych Uniwersytetu Śląskiego.
W czwartek rozpoczęły się finały 15. konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych organizowanego przez Politechnikę Łódzką. Sercem wydarzenia są oczywiście uczestnicy i ich bardzo oryginalne projekty - powiedział prof. PŁ Adam Wojciechowski.
Pomimo powtarzanych od lat teorii, że granie w gry wideo szkodzi mózgom dzieci, naukowcy z Houston odkryli, że rozrywka ta ma bardzo znikomy - lub wręcz żaden - wpływ na zdolności poznawcze młodych ludzi.
Odsetek kobiet i mężczyzn grających w gry komputerowe jest na podobnym poziomie, ale symptomy uzależnienia są silniejsze w grupie mężczyzn - wynika z badań naukowców z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Osoby często grające w gry wideo szybciej i trafniej podejmują decyzje w oparciu o informacje sensomotoryczne – twierdzą naukowcy z Georgia State University.
W czwartek i piątek (23 i 24 czerwca) na Politechnice Łódzkiej odbędą się finały konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Uczestnicy będą mogli zagrać w nowopowstałe gry, asystować w procesie twórczym i kibicować w zawodach sędziowanych przez przedstawicieli branży gamingowej.