Fot. Adobe Stock

Sroki częściej atakują osoby z mniejszą ilością włosów na głowie

Szkolny projekt przeprowadzony przez ośmiolatkę z Australii stał się wiralowym badaniem o wielkim zasięgu i ujawnił zachowanie srok nieprzyjazne osobom z mniejszą ilością włosów na głowie – poinformowała Australian Broadcasting Corporation.

  • Naukowcy: sroki wcale nie są złodziejkami

    Sroki wcale nie lubią lśniących przedmiotów, nie kradną biżuterii ani błyszczących kluczy. Powszechny mit dotyczący tych inteligentnych ptaków obalili psychologowie zwierzęcy z Wielkiej Brytanii, publikujący na łamach "Animal Cognition".

  • Ptaki myślą szybciej, gdy są obserwowane

    Sroki podejmują decyzję szybciej, jeżeli są obserwowane przez ludzi lub inne osobniki stanowiące potencjalne zagrożenie niż wówczas, gdy nikt na nie nie patrzy - zauważyli naukowcy z Narodowego Uniwersytetu w Seulu. Informację podaje serwis Science Daily.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera