Fot. Adobe Stock

Analiza: niewielki wpływ etykiet nt. kaloryczności produktów na mniejsze spożycie

Z metaanalizy 25 badań opublikowanej przez Cochrane Library wynika, że zamieszczanie etykiet na produktach spożywczych o zawartości kalorii w niewielkim stopniu wpływa na obniżenie ich spożycia. Ale nawet to ma sens - twierdzą autorzy badania.

  • Produkty z zielonymi etykietkami są uważane zdrowsze

    Nawet mało wartościowe pod względem odżywczym towary mogą sprawiać wrażenie zdrowych, jeśli są opatrzone etykietką w zielonym kolorze - zawiadamia czasopismo "Health Communication".

  • Fot. Fotolia

    Konsumenci, którzy czytają etykiety na opakowaniach żywności są szczuplejsi

    Gdy kupujemy jakiś produkt spożywczy, wiadomość o nim możemy czerpać z etykiet, które widnieją na jego opakowaniu. Naukowcy udowodnili, że konsumenci, którzy zwracają uwagę na zawartość i skład żywności, są szczuplejsi nawet o 4 kilogramy.

Najpopularniejsze

  • 16.09.2019. Fizyk Tomasz Rożek. PAP/Łukasz Gągulski

    Popularyzator nauki: niektóre misje kosmiczne mają bardziej inspirować następców niż mieć stricte naukowy cel

  • Anihilacja w smartfonie. Matryca telefonu jako detektor cząstek dla CERN

  • Uczelnie same określają obowiązujące na ich terenie zasady bezpieczeństwa

  • Raport: Polacy wciąż niechętnie przyznają się do problemów ze zdrowiem psychicznym

  • Minister Kulasek: porozumienie między Polską a Szwajcarią to nowe otwarcie dla polskiej nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Badanie: kontakt z reklamami niezdrowej żywności zwiększa dzienne spożycie kalorii u dzieci

  • USA/ Administracja Trumpa obcina Harvardowi kolejne 450 mln dolarów

  • USA/ Harvard odpiera ataki federalne broniąc swojej niezależności

  • Ruch dłoni może pomóc w szybszej diagnozie autyzmu

  • Antykoncepcja jednoskładnikowa może zwiększać ryzyko ataków astmy

Fot. Adobe Stock

Na przekór tzw. krzywej Wielkiego Gatsby’ego: nastolatki wierzą, że mogą więcej - w krajach, gdzie mogą mniej

W krajach, w których nierówności społeczne są największe - nastolatki najsilniej wierzą, że osiągną więcej niż ich rodzice. Zupełnie na przekór znanej z ekonomii tzw. krzywej Wielkiego Gatsby’ego - pokazują badania w "Science" z udziałem Polaka.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera