Adobe Stock

Badanie: bardziej atrakcyjne osoby są też zdrowsze

Osoby o ponadprzeciętnej atrakcyjności wydają się być zauważalnie zdrowsze niż te, które są opisywane jako średnio atrakcyjne – zauważył polsko-norweski zespół badaczy.

  • Fot. Adobe Stock
    Człowiek

    Badanie w 93 krajach: Dziennie spędzamy średnio 4 godziny, by się upiększać

    Ludzie spędzają średnio prawie 4 godziny dziennie poprawiając swoją urodę - wynika z badań na niemal 100 tys. osób z 93 krajów. Wśród grup, które poświęcają na to mniej czasu są, między innymi: mężczyźni, ludzie w wieku średnim, osoby w stałych związkach, ludzie unikający mediów społecznościowych i ci, którzy uważają się za średnio atrakcyjnych.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Kontakt z naturą pomaga zaakceptować swój wygląd

    Regularny kontakt z przyrodą sprawia, że mamy więcej akceptacji dla tego, jak wygląda nasze ciało – wynika z analizy przeprowadzonej przez naukowców z Anglia Ruskin University i opublikowanej w piśmie „Ecopsychology”.

  • Fot. Fotolia

    W ciągu pięciu tys. lat zmienił się wygląd Europejczyków

    Pod wpływem selekcji naturalnej w ciągu ostatnich pięciu tys. lat zmienił się wygląd Europejczyków – informują naukowcy na łamach "Proceedings of the National Academy of Sciences".

  • Fot. Fotolia

    Odpowiednia barwa oczu i kształt twarzy "kupują" nam zaufanie obcych

    Ludzi o brązowych oczach postrzegamy jako bardziej godnych zaufania niż niebieskookich. W ocenie wiarygodności liczy się również kształt twarzy - twierdzą naukowcy z Uniwersytetu Karola w Pradze, publikujący na stronie "Public Library of Science".

  • Wygląd leków może wpływać na skuteczność leczenia

    Stosowanie zamienników podawanego leku różniących się od niego wyglądem może zakłócać przebieg leczenia – wynika z badań, o których informuje elektroniczna wersja pisma "Archives of Internal Medicine.”

  • Fot. Fotolia

    Morskie żyjątka kluczem do młodego wyglądu

    Jeżowce i strzykwy potrafią zmieniać elastyczność kolagenu we własnych ciałach, co może zostać w przyszłości wykorzystane do podtrzymania młodego wyglądu u ludzi - informują angielscy naukowcy.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Doktorantka z UW chce "zmierzyć" seksizm

    Skalę badawczą mierzącą postawy seksizmu ambiwalentnego w Polsce tworzy w ramach pracy doktorskiej Małgorzata Mikołajczak z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera