Fot. Adobe Stock

Badacze z OPI radzą, jak skuteczniej ostrzegać przed katastrofami naturalnymi

Alternatywne formy przekazu np. animacje 3D oraz inna argumentacja niż tylko ta odnosząca się do wzrostu szans na wystąpienie zagrożenia – komunikat ostrzegawczy z takimi elementami będzie skuteczniejszy, uważają badacze z Ośrodka Przetwarzania Informacji - Państwowego Instytutu Badawczego(OPI-PIB).

  • Noblista ostrzega przed niesprawdzonymi terapiami komórkowymi

    Tegoroczny laureat Nagrody Nobla wdziedzinie medycyny prof. Shinya Yamanaka ostrzega przed coraz większą liczbą klinik w różnych krajach oferujących niesprawdzone terapie z użyciem komórek macierzystych – informuje Reuters.

  • vector_master - Fotolia vector_master - Fotolia /

    Graficzne ostrzeżenie na paczce papierosów jest skuteczniejsze

    Ludzie lepiej zapamiętują informację ostrzegawczą umieszczoną na etykiecie, jeśli znajduje się na niej również obrazek - potwierdzili amerykańscy naukowcy, o czym informują na łamach "American Journal of Preventive Medicine".

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera