Nauka dla Społeczeństwa

29.03.2024
PL EN
15.08.2016 aktualizacja 15.08.2016

Polski sukces w Google Online Marketing Challenge

Brawurowo poprowadzona kampania marketingowa dla sklepów internetowych przyniosła poznańskim studentom sukces w konkursie Google Online Marketing Challenge. Dwa zespoły z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM) znalazły się odpowiednio w pierwszej piątce i w pierwszej piętnastce europejskich finalistów. W rywalizacji brało udział 2113 zespołów z całego świata, w tym 1051 z Europy.

Opiekunem naukowym studentów jest dr Wojciech Czart. Przygotowania do konkursu odbywały się w ramach zajęć z marketingu internetowego na Wydziale Fizyki UAM. Od 2009 roku pięć zespołów prowadzonych przez dra Czarta znalazło się w finałowym Top 5 Europy, a dziewięć w półfinale (od 2011 r. określanym jako Top 15 Europy).

Globalnym zwycięzcą została grupa z Kanady, pod kierunkiem prof. Harolda Boecka. Studenci opracowali kampanię dla firmy, która pomaga ludziom i organizacjom tworzyć i otaczać opieką kolonie pszczół na terenach zurbanizowanych.

Najlepsi w Europie okazali się Finowie i prof. Joni Salminen. Drużyna tworzyła kampanię dla firmy pomagającej zagospodarować dobrej jakości jedzenie, które z różnych przyczyn nie zostało wykorzystane w restauracjach.

Zespół, który znalazł się w Top 5, w składzie: Michał Paszyn (kapitan), Anna Kril, Kamil Poturalski, Wojciech Odważny, Angelika Podoła prowadził kampanię dla sklepu internetowego iloveco.pl. Grupa, która uplasowała się w Top 15: Katarzyna Chrząściel (kapitan), Marta Ryżek, Aneta Disterheft, Martyna Zgierska, Marta Drzążdzewska, Marta Obrempalska przeprowadziła kampanię dla sklepu internetowego Specnarzedzia.pl.

Poznańscy studenci przygotowywali się do konkursu na dwusemestralnym kursie marketingu internetowego. Kurs prowadzony jest w ramach studiów licencjackich Technologie Komputerowe, magisterskich dla kierunku Aplikacje Internetu Rzeczy prowadzonego wspólnie przez UAM i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz w ramach programu AMU-PIE dla studentów wymiany międzynarodowej. W zajęciach mogą uczestniczyć również studenci innych kierunków i uczelni poznańskich.

Wysoko w rankingu Google Online Marketing Challenge znalazły się jeszcze cztery zespoły ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i pozostałe dwa zespoły UAM Poznań. Na obu uczelniach uczestnictwo w konkursie uwzględnione jest w programie nauczania. W SGH na kierunku studiów magisterskich e-biznes prowadzone są zajęcia dotyczące wykorzystania wyszukiwarek w marketingu internetowym.

Studenci z SGH pod opieką dra Tymoteusza Doligalskiego byli pierwszą w historii konkursu europejską drużyną, która w 2012 r. zdobyła miano “AdWords Business Global Winner”. Dwa lata później inny zespół studentów SGH pod opieką dra Doligalskiego kolejny raz został globalnym zwycięzcą. We wcześniejszych edycjach zespoły z SGH zostawały europejskimi zwycięzcami.

Zadaniem uczestników Google Online Marketing Challenge jest przygotowanie i przeprowadzenie trzytygodniowej kampanii marketingowej w systemie Google AdWords dla wybranej firmy lub organizacji pozarządowej. Udział w konkursie pozwala uczestnikom na skonfrontowanie umiejętności zdobytych na zajęciach z wymogami realnego rynku.

PAP - Naukaw Polsce, Karolina Duszczyk

kol/ mrt/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024