Kapelusz innego archeologa, Indiany Jonesa, z filmu "Poszukiwacze zaginionej Arki"; aukcja BFI IMAX w Londynie 06 września 2018. EPA/NEIL HALL; Dostawca: PAP/EPA

Wciągająca opowieść w popularyzacji nauki to dopiero początek

Intrygująca historia na temat bohatera - naukowca, przedstawiona na przykład w filmie dokumentalnym czy w artykule, to dopiero pierwszy krok w popularyzacji nauki. Nie może przecież zagubić się to, co najważniejsze - przedmiot jego pracy.

  • Człowiek

    Opowiedz mi swoją historię! Badania nad rolą narracji w zachowaniu człowieka

    W jakie historie układają się zwykle twoje sprawy? Kim jesteś w tych historiach? Psychologowie z SWPS badają, co się zmienia w zachowaniu człowieka, kiedy zaczyna rozumieć swoje życie jako historię. Okazuje się, że z takimi opowieściami wiązać się może wiele korzyści, ale i pewne pułapki myślenia.

Najpopularniejsze

  • Warszawa, 02.12.2024. Logo projektu autorstwa grafika Andrzeja Pągowskiego. Fot. PAP/Albert Zawada

    Kołyska Newtona i fontanna łańcuchowa wśród 30 pokazów misji IGNIS

  • Naukowcy opracowali metodę, która ma przyspieszyć planowanie radioterapii

  • Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

  • MKiŚ: punkty zbierania odpadów nie prowadzą przetwarzania odpadów tekstylnych

  • Polska flaga i pierogi już w kosmosie. Jak spakować się na misję kosmiczną?

  • Fot. Adobe Stock

    Ustalono, dlaczego miejskie dzieci są bardziej podatne na alergie

  • Brytyjska agencja ds. leków: „cudowne” leki odchudzające mogą zakłócać antykoncepcję

  • Copernicus: dym z kanadyjskich pożarów dodarł do Europy

  • Dieta śródziemnomorska może ułagodzić drażliwe jelito

  • Badania: u kobiet z „gęstymi piersiami” nowe metody obrazowania pozwalają lepiej wykrywać raka

EPA/DANIEL IRUNGU 05.06.2025

Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

Zużyte tekstylia można poddać recyklingowi, czyli przerobić na inne produkty. Według ekspertek z Politechniki Łódzkiej potencjał na biznes jest duży, ale potrzebne są badania. Najważniejsza jest jednak zmiana świadomości obywateli - przekonanie ich, że zbiórka tekstyliów ma sens.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera