Fot. Adobe Stock

Badanie: ubóstwo nie musi nasilać problemów ze zdrowiem psychicznym wśród dzieci

Ubóstwo nie musi nasilać problemów ze zdrowiem psychicznym wśród najmłodszych członków rodziny. Problemy finansowe nie odgrywają tutaj istotnej roli, a zaburzenia psychiczne mogą pojawić się niezależnie od stopnia zamożności rodziny - wynika z nowego międzynarodowego badania z udziałem Uniwersytetu SWPS.

  • 06.05.2015. Starsza kobieta na ławce na deptaku nad Sanem w Przemyślu. PAP/Darek Delmanowicz
    Człowiek

    Feminizacja biedy

    Bieda w Polsce dotyka częściej kobiety niż mężczyzn - wynika z badań prowadzonych przez socjolożki z Uniwersytetu Łódzkiego. „Kobiecy” wymiar biedy to nie tylko niższe zarobki i dyskryminacja ze względu na wiek, ale także bezpłatna praca w domu i samotne macierzyństwo.

  • Dorastanie w ubóstwie wpływa na pracę mózgu w życiu dorosłym

    Doświadczenie biedy i związanego z nią przewlekłego stresu w dzieciństwie może spowodować problemy związane z regulacją emocji w życiu dorosłym - wynika z analizy opublikowanej przez pismo "Proceedings of the National Academy of Sciences".

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera