Źródło: Adobe Stock

HepaSwitch - studencki pomysł na walkę z rakiem wątroby

Studenci warszawskich uczelni pracują nad terapią dla pacjentów z rakiem wątroby. Chcą zaprojektować cząsteczkę mRNA, które doprowadzi do wytworzenia białka uśmiercającego komórki raka wątrobowokomórkowego. Technologię HepaSwitch zaprezentują w październiku na międzynarodowym konkursie iGEM.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Cukrzyca i otyłość zwiększają ryzyko nawrotu raka wątroby

    Cukrzyca i otyłość zwiększają ryzyko późnego pooperacyjnego nawrotu raka wątrobowokomórkowego – informuje pismo „Liver Cancer”.

  • Picie kawy związane z niższym ryzykiem raka wątroby

    Regularne picie kawy ma związek z niższym o 40 proc. ryzykiem zachorowania na raka wątroby – wynika z najnowszej analizy kilkunastu badań, którą publikuje pismo „Clinical Gastroenterology and Hepatology”.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera