Akropol Ptolemais, grudzień 2024. Fot. Szymon Lenarczyk

Część miejskiej rezydencji i zaskakująca maska - odkrycia polskich archeologów w Libii

W starożytnym mieście Ptolemais na wybrzeżu Morza Śródziemnego polscy archeolodzy odkryli część gospodarczą miejskiej rezydencji, wyposażonej w zaawansowany system gromadzenia wody pitnej, oraz m.in. tajemniczą maskę, przedstawiającą ludzką twarz. Obecnie archeolodzy zaczynają badania tamtejszego akropolu.

  • Adobe Stock

    Archeolodzy UW ponownie badają starożytną Ptolemais

    Po 13 latach nieobecności, spowodowanych wojną domową w Libii, archeolodzy Uniwersytetu Warszawskiego wracają do badań Ptolemais, dużego starożytnego miasta na wybrzeżu Morza Śródziemnego. Jednym z ich zadań będzie odtworzenie oryginalnej linii brzegowej tamtejszego portu.

  • UMK zaprasza studentów i naukowców z Libii

    Umowę o współpracy naukowej i kształceniu studentów odnowiły w środę władze Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i uniwersytetu w libijskim mieście Sebha. Jesienią do Torunia przyjedzie pierwsza grupa studentów chemii, którzy zdobędą dyplom obu uczelni.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera