Fot. Adobe Stock

Sztuczna inteligencja pomoże w tworzeniu nowych zapachów

Sztuczna inteligencja ma zrewolucjonizować prace nad nowymi zapachami. Skutkiem ma być nie tylko usprawnienie i projektowanie, ale także otwarcie drogi do spersonalizowanych perfum.

  • Wielkość ma znaczenie, czyli chemia zapachu/ Festiwal Nauki w Warszawie

    Nieprzyjemne dla naszego nosa zapachy pochodzą od substancji, których cząsteczki są małe. Z kolei za piękne zapachy odpowiadają substancje wielkocząsteczkowe - wyraźnie widać, że jeśli chodzi o zapach, wielkość ma znaczenie - przekonywał w czasie wykładu "Chemia zapachów" Piotr Dzwoniarek z Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego, zorganizowanego w ramach warszawskiego Festiwalu Nauki.

  • Fot. Fotolia

    Perfumy aktywowane potem

    Zmodyfikowane perfumy sprawiają, że skropiona nimi osoba pachnie tym lepiej, im bardziej się poci – informuje pismo Chemical Communications.

  • Fot. Fotolia

    Drożdżowe perfumy

    Genetycznie zmodyfikowane mikroorganizmy mogą zastąpić rośliny jako źródło składników, z których powstają perfumy - informuje New Scientist.

  • Kilkaset zapachów w jednym flakoniku, czyli brawurowa kariera perfum

    Trzy osoby na świecie za perfumy zapłaciły rekordową sumę 215 tys. dolarów. Król Anglii Karol I miał zapachowego doradcę, za to prezydent USA John F. Kennedy perfum nie używał wcale, bo uważał, że jego naturalny zapach jest wystarczająco atrakcyjny.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera