Adobe Stock

Recenzenci osiągnięć naukowych - zaproszeni do badania ankietowego

Badacze mający doświadczenie w recenzowaniu osiągnięć naukowych mogą wziąć udział w badaniu ankietowym. Celem badania jest ustalenie wymogów stawianych kandydatom do stopni naukowych i tytułu. Autorka badania chce też ustalić, jak w tym zakresie powinny się ewentualnie zmienić obowiązujące regulacje postępowań awansowych.

  • Źródło: Adobe Stock

    Zioło-Pużuk: liczba bułgarskich habilitacji w Polsce jest marginalna

    W tej chwili w Polsce jest zatrudnionych 48 osób, które zdobyły stopień doktora habilitowanego w instytucji zagranicznej – poinformowała w środę w Senacie wiceministra nauki Karolina Zioło-Pużuk. Dodała, że wobec 2 tys. habilitacji przyznawanych rocznie w naszym kraju jest to skala marginalna.

  • Fot. Adobe Stock
    Wydarzenia

    O awansach w nauce - szkolenie w Katowicach

    Wątpliwości związane z nadawaniem stopnia doktora, doktora habilitowanego i tytułu profesora oraz najczęstsze przyczyny odwołań i podstawy do uchylania takich decyzji - wyjaśnią eksperci Rady Doskonałości Naukowej podczas bezpłatnej konferencji organizowanej 15 maja na Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Uczestników można zgłaszać do 25 kwietnia.

  • Fot. Adobe Stock

    Dwugłos w sprawie habilitacji: prof. Węgrzyn: To kontrola jakości nauki; prof. Jajszczyk: To przeżytek

    Habilitacja to kontrola jakości polskiej nauki - uważa szef Rady Doskonałości Naukowej prof. Grzegorz Węgrzyn. Habilitacje to przeżytek, ich nadawanie zajmuje dużo czasu, który lepiej spożytkować na pracę naukową - twierdzi z kolei wiceszef Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych prof. Andrzej Jajszczyk.

  • Fot. Adobe Stock

    MEiN: W 2019 r. nastąpił nieproporcjonalny wzrost nadanych stopni doktora habilitowanego

    W 2019 r. nastąpił nieproporcjonalny wzrost liczby nadanych stopni doktora habilitowanego na podstawie starych przepisów. Łącznie nadano ich 3205. Można to wytłumaczyć wprowadzeniem zmiany legislacyjnej, czyli wejściem w życie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – przekazał PAP resort edukacji i nauki.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Popularyzatorka: traktowanie społeczeństwa z wyższością jednym z grzechów głównych naukowców

  • Kujawsko-pomorskie/ Zbiorowy pochówek sprzed tysięcy lat odkryto podczas budowy gazociągu

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • WHO: ponad 1 mld ludzi cierpi na świecie na zaburzenia psychiczne

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera