Fot. Adobe Stock

Ćwiczenia aerobowe pomocne w walce z chorobą Alzheimera

Regularne ćwiczenia aerobowe mogą w istotny sposób ograniczyć odkładanie się w mózgu białek powiązanych z chorobą Alzheimera – wynika z badania, które publikuje czasopismo „Brain Research”.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Ćwiczenia aerobowe zmniejszają ryzyko przerzutów raka

    Regularne wykonywanie ćwiczeń aerobowych może zmniejszyć ryzyko przerzutów nowotworowych o około 72 proc. – wynika z badań przeprowadzonych przez zespół naukowców z Uniwersytetu Telawiwskiego. Wyniki zostały opisane w piśmie „Cancer Research”.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Ćwiczenia aerobowe poprawiają funkcje poznawcze u osób starszych

    Trening aerobowy ma korzystny wpływ na funkcjonowanie i zdrowie mózgu u starszych osób o podwyższonym ryzyku rozwoju choroby Alzheimera i demencji. Po raz pierwszy potwierdzono to za pomocą mierzalnego biomarkera - czytamy w najnowszym „Frontiers in Endocrinology”.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera