Fot. Fotolia

Dieta DASH przed 75. rokiem życia zmniejsza ryzyko niewydolności serca

Dieta, która przynosi korzyści osobom z nadciśnieniem, może także zmniejszać ryzyko niewydolności serca u osób poniżej 75. roku życia bardziej, niż jakikolwiek lek - informuje „American Journal of Preventive Medicine”.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Eksperci o cukrzycy: lepiej zapobiegać niż walczyć

    Zapobiegająca cukrzycy dieta DASH oraz ruch mogą ocalić zdrowie i życie tysięcy Polaków – mówili na konferencji prasowej eksperci z Instytutu Żywności i Żywienia (IŻIŻ) oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Dieta DASH obniża ciśnienie tętnicze krwi w ciągu 2 tygodni

    Przed 20 laty wykazano, że dieta DASH skutecznie obniża ciśnienie tętnicze krwi. Dziś wiadomo, że efekty te są widoczne już po 2 tygodniach jej stosowania, a dieta ta ma znacznie szersze zastosowanie. Okazała się nawet lepsza niż dieta śródziemnomorska.

Najpopularniejsze

  • Dr Katarzyna Groborz i prof. Marcin Poręba. Fot. mat. pras. PWr.

    Badacze z Wrocławia i USA znaleźli drogę do zatrzymania rozpadu umierającej komórki

  • Psycholożka: szerzenie teorii spiskowych skutecznie buduje nienawiść międzygrupową

  • Lodowe obiekty z okolic Neptuna mogłyby zasilić atmosferę Marsa

  • Polskie badania dowodzą, że z prokrastynacją najlepiej walczyć przy pomocy pozytywnych wzmocnień

  • Ekspertka: człowiek jest dla kota ważnym elementem świata

  • Fot. Adobe Stock

    Oczyszczanie krwi z cholesterolu obniża również poziom chemikaliów i plastiku

  • Neandertalski receptor zwiększa masę mięśniową współczesnych ludzi

  • Udział w szkoleniu kotów pomaga i dzieciom, i kotom

  • Zanieczyszczenie powietrza ma związek z reumatoidalnym zapaleniem stawów

  • Neurony, które regulują m.in. apetyt, wpływają też na motywację do działania

Adobe Stock

Naukowiec: zjawisk astronomicznych z udziałem Słońca nie możemy oglądać gołym okiem

Zjawisk astronomicznych z udziałem Słońca nie możemy oglądać gołym okiem, za wyjątkiem krótkiej fazy całkowitego zaćmienia – przestrzega dr inż. Paweł Janowski z AGH. Jak dodał, dobrze sprawdzą się okulary astronomiczne, ale też lornetki lub teleskopy wyposażone w odpowiednie filtry słoneczne.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera