Fot. Adobe Stock

Badania: po zakażeniu COVID-19 trzecia dawka szczepionki mRNA może nie być konieczna w przypadku Omikrona

Osoby po zakażeniu wirusem SARS-CoV-2 powinny się zaszczepić dwiema dawkami szczepionki przeciwko COVID-19. Jednak w ich przypadku trzecia dawka w razie zakażenia Omikronem najprawdopodobniej nie ma większego znaczenia – sugerują najnowsze badania.

  • PAP/EPA © 2012 / MARCUS FUEHRER
    Zdrowie

    Eksperci: niewielu Polaków szczepi się przeciw grypie

    Tylko kilka procent Polaków każdego roku szczepi się przeciw grypie. Rzadko szczepione są dzieci do 14. roku życia. Trochę lepiej jest w przypadku przewlekle chorych i osób starszych - mówili eksperci na konferencji o osobach starszych i szczepieniach.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera