Fot. Fotolia

Mikrokapsułki dla nowoczesnych leków, baterii, elektrod

W mikrokapsułkach można zamknąć różne związki chemiczne. Czyni je to niezwykle obiecującymi w konstrukcji nowoczesnych baterii polimerowych, elektrod jonoselektywnych czy nośników leków. Procesy mikrokapsułkowania bada Daria Kępińska z Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego, która syntetyzuje mikrometrowej wielkości trójwymiarowe struktury z polimeru przewodzącego – polipirolu.

  • PAP © 2012 / Andrzej Hrechorowicz

    Zmysłowa diagnoza Warszawy

    Sposobom odbioru stołecznej przestrzeni przez warszawiaków, z naciskiem na zmysły zaangażowane w proces percepcji, przygląda się w swojej pracy doktorskiej Bogna Kietlińska z Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego.

  • Człowiek

    Doktorantka z UW bada przekład audiowizualnych tekstów specjalistycznych

    Nad wyzwaniami polityki audiowizualnej prowadzonej przez Unię Europejską, zakładającej, że obraz ruchomy powinien być dostępny również dla osób niewidomych czy niesłyszących, zastanawia się w swojej pracy doktorskiej Elżbieta Plewa z Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera