Fot. Adobe Stock

Co Skłodowska-Curie robiła we Włoszech? Opowiada o tym film krótkometrażowy

Mało znane informacje o wizycie, jaką Maria Skłodowska-Curie złożyła w 1918 r. we Włoszech, przedstawia 25-minutowy film „Maria Skłodowska-Curie we Włoszech w poszukiwaniu radu”.

  • Stolica/ Wyremontowano kamienicę, w której urodziła się Maria Skłodowska-Curie

    Kamienica przy ul. Freta 16, w której urodziła się Maria Skłodowska-Curie przeszła kompleksowy remont i modernizację za 4,6 mln zł. Wszystkie kondygnacje budynku zajmie muzeum poświęcone słynnej noblistce, przygotowana zostanie nowa wystawa poświęcona Skłodowskiej-Curie.

  • Maria Skłodowska-Curie (siedzi druga od prawej) i Albert Einstein (stoi – drugi od prawej) wśród innych wielkich uczonych początku XX wieku podczas I konferencji Solvayowskiej w Brukseli w 1911 r. Źródło: Wikimedia

    Einstein i Skłodowska - dzieje przyjaźni dwojga geniuszy

    On zwykle pisał do niej listy po niemiecku. Ona do niego - po francusku. Nawet po 25 latach nie przeszli na "ty". Ale była to szczera, trwała przyjaźń - o znajomości Marii Skłodowskiej-Curie i Alberta Einsteina mówi prof. Jan Piskurewicz.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera