Fot. Fotolia

Teoria gier pomocna w leczeniu zakażeń

Korzystając z teorii gier można określić odporność bakterii na antybiotyki – informuje pismo „Scientific Reports”.

  • Fot. Fotolia

    Łącz przyjemne z pożytecznym: zagraj w grę, pomóż ekonomistom!

    Granie w gry na komórce nie musi być bezproduktywne. A eksperymenty naukowe nie muszą mieć tradycyjnej formy. Ekonomiści z amerykańskiej uczelni - w tym Polak - opracowali grę na smartfon - Blues and Reds - dzięki której zdobywają informację o tym, jak podejmuje się decyzje.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Socjolog: dręczenie szkolne jest dla agresora środkiem, a nie celem

    Celem dręczenia szkolnego, bullyingu, nie jest zadanie ofierze cierpienia, ale uzyskanie kontroli nad grupą. Świadkowie, którym to nie odpowiada, mogą łatwiej pokonać agresora, jeśli wyjdą z pułapki milczenia - mówi PAP socjolog dr Agata Komendant-Brodowska.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera