Warszawa, 07.12.2022. Przedstawiciel zarządu FNP prof. Maciej Żylicz (amb) PAP/Tomasz Gzell

Ponad 1,2 mld zł na naukę przekazała FNP w ciągu ostatnich 8 lat

Ponad 1,2 mld zł na naukę przekazała Fundacja na rzecz Nauki Polskiej (FNP) w ciągu ostatnich 8 lat. Przy wsparciu finansowym z Unii Europejskiej utworzono m.in. kilkaset zespołów badawczych i uruchomiono 14 centrów doskonałości, realizujących projekty na światową skalę - podsumowuje fundacja.

  • Fot. Fotolia

    Znamy już mistrzów popularyzacji nauki

    Justyna Chałubińska-Fendler z Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zajęła pierwsze miejsce w finale konkursu popularyzatorskiego INTER, organizowanego przez Fundację na Rzecz Nauki Polskiej w ramach projektu SKILLS.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera