instytut biologii ssaków pan

Fot. Fotolia

IBS PAN zawiesza współpracę naukową z jednostkami z Federacji Rosyjskiej i z Białorusi

Instytut Biologii Ssaków PAN zawiesza dotychczasową, wieloletnią współpracę naukową z jednostkami naukowymi Federacji Rosyjskiej iBiałorusi. "Wśród ofiar rosyjskich agresorów znajdują się również nasi ukraińscy partnerzy, np. z Charkowskiego Uniwersytetu Narodowego im. Wasyla N. Karazina" – poinformował instytut w mediach społecznościowych.

  • Badania nad nornikami pomocne w prognozie ich zachowań w obliczu zmian klimatu

    Istnieją dwie, a nie jak dotychczas sądzono jedna linia filogenetyczna nornika zwyczajnego - wykazały badania doktorantki Instytutu Biologii Ssaków PAN w Białowieży. Wiedza ta pozwoli w przyszłości np. prognozować jak mogą się zachowywać te i inne małe ssaki w obliczu zmian klimatu.

  • Fot. Fotolia

    5. Wiosenna Szkoła DNA Metabarcodingu w Białowieży

    Na początku czerwca w Instytucie Biologii Ssaków PAN (IBS PAN) w Białowieży odbędzie się 5. Wiosenna Szkoła DNA Metabarcodingu (The Fifth DNA Metabarcoding Spring School), współorganizowana przez ekspertów z Laboratoire d’Écologie Alpine z Francji i IBS PAN.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera