Fot. Fotolia

Konsorcjum polskiej humanistyki wchodzi na szczebel europejski

Największe w historii polskiej humanistyki konsorcjum naukowe DARIAH-PL otrzymało zgodę Rady Ministrów na połączenie się z konsorcjum europejskim DARIAH-ERIC (Digital Research Infrastructure for the Arts and Humanities European Research Infrastructure Consortium) .

  • Foto: Fotolia

    Polska humanistyka cyfrowa bliżej struktur europejskich

    Kilkanaście instytucji naukowych stworzyło największe w historii polskiej humanistyki konsorcjum naukowe. Jego celem jest rozwój i współpraca instytucji i badaczy zajmujących się projektami z zakresu humanistyki cyfrowej w naszym kraju – poinformował PAP prof. dr hab. Aleksander Bursche, przewodniczący Rady Konsorcjum DARIAH-PL.

  • Foto: Fotolia

    Polska humanistyka cyfrowa bliżej struktur europejskich

    Kilkanaście instytucji naukowych stworzyło największe w historii polskiej humanistyki konsorcjum naukowe. Jego celem jest rozwój i współpraca instytucji i badaczy zajmujących się projektami z zakresu humanistyki cyfrowej w naszym kraju – poinformował PAP prof. dr hab. Aleksander Bursche, przewodniczący Rady Konsorcjum DARIAH-PL.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera