20.04.2024
06.06.2023 aktualizacja 06.06.2023

USA/ Firma SpaceX wystrzeliła rakietę z zaopatrzeniem dla Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH  1.03.2023 EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH 1.03.2023

Po kilkakrotnych opóźnieniach firma SpaceX z powodzeniem wystrzeliła w poniedziałek rakietę Falcon z misją dostarczenia sprzętu i zapasów na Międzynarodową Stację Kosmiczną.

Falcon 9 z kapsułą Cargo Dragon wystartowała z Centrum Kosmicznego im. Kennedy'ego na Florydzie. Misja Crew Resupply Mission 28. ma na celu zaopatrzenie orbitującej stacji kosmicznej w sprzęt i zapasy potrzebne astronautom w nadchodzących miesiącach.

"Misja nadrabia opóźnienia, z jakimi nasz pojazd NG Cygnus przybył na stację kosmiczną. (…) Wysyłamy więc wiele dodatkowych zapasów logistycznych dla załogi, aby utrzymać ją przez cały rok" - wyjaśnił cytowany przez agencje UPI główny naukowiec NASA ds. stacji kosmicznej Kirt Costello.

NASA z powodu opóźnień przeniosła część ładunku z pojazdu zaopatrzeniowego Northrop Grumman Cygnus do SpaceX.

Na stację kosmiczną trafią nowe panele słoneczne wraz z eksperymentami naukowymi prywatnego przemysłu z całego świata. Projekt naukowy Europejskiej Agencji Kosmicznej „Thor” będzie obserwował burze w ziemskiej atmosferze.

Z Nowego Jorku Andrzej Dobrowolski (PAP)