Uczelnie i instytucje

Rzeszów/Na Politechnice Rzeszowskiej otwarto pracownię Newton Room

Fot. Beata Motyka/ Politechnika Rzeszowska
Fot. Beata Motyka/ Politechnika Rzeszowska

Pracownia Newton Room, w której dzieci i młodzież poprzez eksperymenty mogą zdobywać wiedzę z przedmiotów ścisłych w ramach edukacji STEM, została otwarta we wtorek na Politechnice Rzeszowskiej. Pracownia będzie działać czasowo - przez trzy tygodnie.

Uruchomienie pracowni Newton Room na Politechnice Rzeszowskiej (PRz) im. Ignacego Łukasiewicza w Rzeszowie to efekt współpracy uczelni z firmami FIRST Scandinavia i Boeing.

Czasowa Pracownia Newton Room to nowoczesna, mobilna przestrzeń edukacyjna, wyposażona w sprzęt do praktycznej nauki przedmiotów ścisłych, takich jak: nauka, technologia, inżynieria, matematyka, w ramach edukacji STEM (z ang. Science, Technology, Engineering, Mathematics).

Jak wyjaśnił rzecznik uczelni Damian Gębarowski, celem czasowej Pracowni Newton Room jest zaprezentowanie uczniom i nauczycielom ekscytującej i zapewniającej wysoką jakość metody edukacji w obszarze STEM. Nauczyciele zostali przeszkoleni w zakresie modułów Newton.

Pracownia będzie działać na Politechnice Rzeszowskiej w budynku „O” przy ul. Akademickiej 8 przez trzy tygodnie. Program jest adresowany do uczniów w wieku 13-16 lat. „Czasowa Pracownia Newton Room to nowoczesna sala lekcyjna, w której przez trzy tygodnie dzieci i młodzież z regionu będą mogli uczestniczyć w praktycznych i inspirujących zajęciach edukacyjnych w ramach edukacji STEM, podczas których w nowy, innowacyjny sposób zaprezentowana zostanie Koncepcja Newton” – wyjaśnił Gębarowski.

Dodał, że w tej chwili na zajęcia w nowo otwartej na PRz pracowni zapisani są uczniowie z 11 szkół średnich i dwóch podstawówek z regionu.

W pracowni na PRz obecnie będzie realizowany moduł „W chmurach z liczbami – podniebna przygoda”, w którym wykorzystywane są symulatory lotnicze.

Jak można przeczytać w opisie zadania, uczestnicy zostaną podzieleni na trzy kilkuosobowe zespoły, a te dodatkowo na pary. Każda z załóg będzie przeprowadzać swoją misję w różnych rejonach. Aby odnieść sukces załogi muszą współpracować.

Zadaniem uczniów jest przygotowanie lotniczej akcji ratunkowej. Mają w tym celu wykonać obliczenia matematyczne z wykorzystaniem jednostek odległości, prędkości i czasu. Następnie będą tworzyć plan lotu, w którym muszą zmierzyć odległość, obliczyć czas i obrać właściwy kurs. Na koniec w symulatorach lotu będą odbywać w parach misję lotniczą. W czasie zadania będą obserwować i dokumentować wybrane lokalizacje, ustalać priorytety, a po zakończeniu lotu zameldować się u kierownika szkolenia, czyli nauczyciela prowadzącego.

Szkolenie lotnicze i sama misja są oparte o wytyczne i wskazówki opracowane przez Newton Flight Academy. 

PAP - Nauka w Polsce, Agnieszka Pipała

api/ zan/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera