Rzadki motyl nazwany na cześć Davida Attenborough

Fot. Fotolia

Amazoński motyl to kolejne zwierzę, którego łacińska nazwa pochodzi od nazwiska sir Davida Attenborough - legendarnego popularyzatora wiedzy przyrodniczej – informuje serwis BBC News.

Euptychia attenboroughi występuje tylko w tropikalnych lasach Amazonii – na terytorium Wenezueli, Kolumbii i Brazylii.

To pierwszy motyl, którego nazwa pochodzi od sir Davida, ale wcześniej na jego część nazwano kolorową jaszczurkę (Platysaurus attenboroughi), konika polnego (Electrotettix attenboroughi), roślinę z rodziny dzbanecznikowatych (Nepenthes attenboroughii), prymitywnego ssaka - prakolczatkę górską (Zaglossus attenboroughi) a nawet dinozaura (Attenborosaurus conybeari).

Motyla zidentyfikował międzynarodowy zespół, na którego czele stali Andrew Neild z Natural History Museum w Londynie oraz Shinchi Nakahara z University of Florida w Gainesville(USA).(PAP)