Zespół studentów z warszawskich uczelni zwyciężył w międzynarodowym konkursie Google Online Marketing Challenge 2014. Polacy w swoim zwycięskim projekcie poprowadzili kampanię marketingową dla klubu piłkarskiego Legia Warszawa.
Zespół studentów trzech warszawskich uczelni – Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego i Politechniki Warszawskiej – zdobył tytuł światowych zwycięzców (Global Winner) konkursu Google Online Marketing Challenge 2014. Poinformował o tym w przesłanym PAP komunikacie rzecznik SGH Marcin Poznań.
Drużyny biorące udział w konkursie miały do dyspozycji 250 dol., które powinny wykorzystać podczas trwającej trzy tygodnie internetowej kampanii reklamowej. Każdy zespół mógł samodzielnie wybrać organizację czy firmę, którą promować będzie w internecie. W konkursie oceniana była efektywność zespołów w prowadzonych przez siebie działaniach.
Warszawska drużyna postanowiła wesprzeć w promocji klub piłkarski Legię Warszawa. Głównym celem było zwiększenie regularności zakupów biletów, klubowej odzieży i gadżetów wśród kibiców. Reklamy zaprojektowane przez studentów wyświetliły się aż 148 tys. razy, kliknięto w nie aż 2,3 tys. razy, a odbiorcy reklamy dokonali na stronie klubu piłkarskiego ponad 400 akcji - w tym m.in. prawie 200 zakupów biletów.
Kapitanem zwycięskiego zespołu był Mateusz Rydlewski z PW. W zespole znaleźli się Przemek Dmochowski (SGH), Agnieszka Żdanuk (SGH), Marek Janisiewicz (SGGW) i Paweł Zawadzki (SGGW). Zespołem opiekował się dr Tymoteusz Doligalski ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Nagrodą w konkursie - dla drużyny i jej opiekuna - jest m.in. tygodniowa wycieczka do San Francisco, podczas której zwycięzcy będą mogli odwiedzić siedzibę firmy Google i spotkać się ze specjalistami od marketingu internetowego.
Informacje dostępne są na stronie konkursu http://www.google.com/onlinechallenge/past/winners-2014.html
PAP - Nauka w Polsce
lt/ mrt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.