
<strong>Do wyścigu na torze Silverstone w ramach konkursu Formuła Student przygotowują się dwa zespoły: PWR Team z Politechniki Wrocławskiej oraz SiMR Team z Politechniki Warszawskiej.</strong> Formuła Student zakłada samodzielne zaprojektowanie oraz zbudowanie jednoosobowego bolidu wyścigowego, który wystartuje w serii statycznych i dynamicznych konkurencji. Wyścigi odbędą się w połowie lipca.
W zawodach liczy się nie tylko szybkość zaprojektowanego bolidu, lecz również ekonomia eksploatacji i utrzymania, estetyka, funkcjonalność i bezpieczeństwo pojazdu.
W zawodach zwyciężają tylko ci, którzy są w stanie oddać kompletny projekt i uzyskać za niego najwyższą liczbę punktów.
Drużyna Politechniki Wrocławskiej PWR Racing Team już po raz drugi weźmie udział w zawodach Formuła Student. Bolid o nazwie RT01 rozwinąć maksymalną prędkość 140 km/h - ograniczoną jedynie przełożeniami w skrzyni biegów ze względów bezpieczeństwa. Ma mieć 1139 mm wysokości, 1428 mm szerokości, 2788 mm długości.
Kształt nadał bolidowi student wrocławskiej ASP.
PWR Team składa się z 20 osób. Głównym koordynatorem projektu ze strony Politechniki Wrocławskiej jest prof. dr hab. inż. Andrzej Kaźmierczak, funkcję koordynatora pełni dr inż. Damian Derlukiewicz, a opiekunem ze strony władz wydziału jest dr inż. Tadeusz Lewandowski - prodziekan ds. studenckich.
W zeszłym roku zespół startował w konkurencjach statycznych, gdzie zajął 7. miejsce w klasyfikacji generalnej klasy 3. (wirtualnej) i 6. miejsce w kategorii "konstrukcja pojazdu" (na 19 startujących drużyn). Model cyfrowy bolidu RT09, którego kształt zainspirowany był sylwetką polskiego orła w locie, zdobył wtedy uznanie sędziów.
Natomiast bolid zespołu SiMR Team z Politechniki Warszawskiej będzie startował w zawodach po raz pierwszy.
Pojazd został zaprojektowany i zbudowany latem 2009 roku. Skład zespołu stanowią w większości studenci wydziału SiMR i dwóch studentów Wydziału Mechatroniki. Założycielami zespołu są: Wojciech Fudała, Grzegorz Hoffman, Łukasz Mroczek, Radosław Nowak i Marek Świerżyński. Obecnie założyciele zespołu, w większości jako doktoranci, zarządzają projektem i wspierają merytorycznie młodszych członków zespołu. Projekt ma formę pracy naukowo-badawczej, studenci testują na nim autorskie rozwiązania techniczne.
Udział w zawodach jest szansą na zyskanie doświadczeń, które w przyszłości mogą ułatwić młodym inżynierom lepszy start zawodowy. Drużyna nie tylko samodzielnie dobiera technologię wykonania, projektuje i konstruuje pojazd, ale także we własnym zakresie pozyskuje sponsorów i sama zarządza kosztami budowy.
W 2009 roku w zawodach Formuła Student wzięło udział ponad 2 tys. studentów w 110 zespołach z 21 krajów.
Tegoroczna Formuła Student odbędzie się 15-17 lipca, a organizatorzy spodziewają się rekordowej liczby uczestników.
Więcej informacji o zespołach i o zawodach znaleźć można na stronie http://www.formulastudent.pl/ LT
PAP - Nauka w Polsce
agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.