Wylesianie może zabić setki tysięcy gatunków zwierząt

Nawet 18 proc. gatunków zwierząt żyjących w tropikalnych dżunglach może wyginąć w wyniku wylesiania – ostrzega australijski badacz. Wyniki swoich analiz przedstawił w piśmie „Proceedings of the National Academy of Sciences”.

  • Polacy chcą ratować pierwotny las na Madagaskarze

    Polscy przyrodnicy chcą dołączyć do międzynarodowej ekspedycji naukowej, by zbadać i objąć ochroną prawną nowo odkryty pierwotny las na Madagaskarze. Będą badać nietoperze, porosty i mszaki. Muszą się spieszyć, aby objąć las ochroną prawną, zanim odnajdą go firmy eksploatujące drewno.

  • Fot. Fotolia

    Ludzie nauczyli się żyć w dżungli dawniej, niż sądzono

    Ludzie potrafili przeżyć w dżungli już co najmniej 20 tys. lat temu, czyli 10 tys. lat wcześniej, niż sądzono. Potwierdzają to badania szczątków ze Sri Lanki przedstawione w "Science".

  • Dyskretna obserwacja odległych plemion dzięki satelicie

    Sytuację demograficzną oraz migracje mieszkańców dżungli można oceniać na podstawie zdjęć z satelity. Badanie z tak dużej odległości pozwala bezpiecznie gromadzić informacje pomocne w ochronie zagrożonych plemion - czytamy na stronie University of Missouri.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera