wrocław university of environmental and life sciences

Fot. Adobe Stock

Nieodkryty potencjał grzybów endofitycznych

Porastające drzewa w polskich lasach grzyby endofityczne stanowią niewykorzystaną pulę nowych związków bioaktywnych. Naukowcy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu chcą, by powstawały z nich środki przeciwbakteryjne, antyoksydanty i środki przeciwnowotworowe – informuje uczelnia.

  • Źródło: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
    Ziemia

    Naukowcy z Wrocławia: wysokość szczytów w Tatrach - do poprawki

    Naukowcy z Wrocławia przeprowadzili dokładne pomiary tatrzańskich szczytów. W ich wyniku trzeba będzie poprawić wiele atlasów i podręczników - twierdzą. Świnica okazała się bowiem wyższa o metr, Skrajny Granat na Orlej Perci - o 3 metry. Słupek graniczny na Rysach ma 2500 m n.p.m.

  • Fot. materiały prasowe

    Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu ze statusem Uniwersytetu Europejskiego

    Decyzją Komisji Europejskiej międzynarodowe konsorcjum EU GREEN, do którego należy Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, otrzymało status Uniwersytetu Europejskiego. To ogromny prestiż i szansa na umocnienie międzynarodowej obecności w obszarze edukacji i nauki – uważa rektor uczelni prof. Jarosław Bosy.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera