Fot. Adobe Stock

Raport: znaczny wzrost zachorowań na cukrzycę typu 1 u dzieci i nastolatków na świecie

Z danych w 42 krajach, w tym również Polski, wynika, że po wybuchu pandemii COVID-19 nastąpił znaczny wzrost zachorowań na cukrzycę typu 1 - informuje raport opublikowany przez „JAMA Network Open”.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Polacy prowadzą badania nad prewencją cukrzycy typu 1

    Badania nad prewencją cukrzycy typu 1 rozpoczęli m.in. polscy lekarze. Badanie ma ustalić, czy podawanie doustnej insuliny dzieciom z genetyczną predyspozycją do zachorowania na tę chorobę uchroni je przed cukrzycą.

  • Dieta we wczesnym okresie życia związana z ryzykiem cukrzycy typu 1

    Zbyt wczesne lub zbyt późne wprowadzanie stałych pokarmów do diety dziecka może zwiększać ryzyko cukrzycy typu 1 – wynika z badań, które publikuje pismo „JAMA Pediatrics”.

  • Dieta we wczesnym okresie życia związana z ryzykiem cukrzycy typu 1

    Zbyt wczesne lub zbyt późne wprowadzanie stałych pokarmów do diety dziecka może zwiększać ryzyko cukrzycy typu 1 – wynika z badań, które publikuje pismo „JAMA Pediatrics”.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Niespodziewane wyleczenie z HIV

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera