Fot. Fotolia

Badania: przez 17 lat po kolonoskopii rak jelita grubego mało groźny

Ryzyko zachorowania i zgonu z powodu raka jelita grubego można znacznie zmniejszyć dzięki jednemu zabiegowi kolonoskopii nawet przez okres 17 lat – wykazały licznie cytowane na świecie polskie badania. Warunkiem jest przeprowadzenie kolonoskopii wysokiej jakości – powiedziała PAP główna autorka badania dr Nastazja Dagny Pilonis.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Eksperci: nawet jedna kolonoskopia może uchronić przed rakiem jelita grubego

    Wykonana nawet jeden raz w życiu kolonoskopia może uchronić przed rakiem jelita grubego – przekonywali we wtorek eksperci podczas konferencji prasowej w Warszawie. Zainaugurowała ona III ogólnopolską kampanię profilaktyczno-edukacyjną „Servier – wyłącz raka”.

  • Zdrowie

    Jedna kolonoskopia może uchronić przed zgonem na raka jelita grubego

    Poddanie się raz w życiu kolonoskopii przesiewowej wystarczy, by uchronić się przed zgonem na raka jelita grubego – przypominają eksperci z okazji Miesiąca Świadomości Raka Jelita Grubego, obchodzonego w marcu.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera