Specjaliści z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu pracują nad aplikacją, w której sztuczna inteligencja pomoże ocenić stan zdrowia dziecka. Ma wspierać mniej doświadczonych lekarzy w podejmowaniu właściwej decyzji – podała uczelnia.
W ramach pracy dyplomowej student informatyki Politechniki Opolskiej opracował aplikację wspierającą osoby w spektrum autyzmu. Jak zaznacza uczelnia, to już kolejna aplikacja opracowana na PO adresowana do osób ze szczególnymi potrzebami.
Aplikacja na smartfony może pomóc ograniczyć stosowanie opioidów i utrzymać pacjentów w leczeniu - informuje „JAMA Network Open”.
W ramach pracy dyplomowej absolwentka Politechniki Opolskiej opracowała aplikację, która pozwala na korzystanie z klawiatury komputera przy pomocy ruchu gałek ocznych. Zdaniem prof. Andrzeja Waindoka, promotora pracy, z aplikacji będzie mogło skorzystać wiele osób np. z niepełnosprawnościami.
Naukowcy z Politechniki Lubelskiej stworzyli aplikację, która ma uczyć najmłodszych pacjentów, jak żyć z cukrzycą typu 1. Wirtualny awatar musi jeść, pić oraz przyjmować insulinę, aby kontrolować poziom glukozy we krwi. Za prawidłowe korzystanie zbierane są punkty.
W najbliższych miesiącach ma być gotowa ogólnodostępna europejska aplikacja do monitorowania występowania kleszczy. Prace nad tym narzędziem wpisują się w rosnący trend nauki obywatelskiej, czyli zaangażowania zwykłych ludzi a nie ekspertów w badania naukowe.
Naukowiec z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zaprojektował system komputerowy monitorujący bezpieczeństwo turystów. Aplikacja, korzystając z danych lokalizacyjnych, może alarmować ratowników o zgubieniu przez turystę szlaku czy przebywaniu na nim w czasie załamania pogody.
Aplikację na telefon, pozwalającą kontrolować parametry pacjenta kardiologicznego, chorującego na niewydolność serca wdraża Instytut Chorób Serca Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu. W założeniu taki wirtualny asystent ma poprawić świadomość i bezpieczeństwo chorego.
Dr Anna Sławik z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie stworzyła aplikację webową MISS, która dostarcza wskazówek, w jaki sposób myśleć o interesariuszach i jak wybrać tych, na których warto skupić swoją uwagę i zasoby - poinformowała we wtorek uczelnia.
Aplikację pomagającą nauczycielom wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych i społecznych u uczniów, którzy mają trudności w tym obszarze – opracowali badacze z Uniwersytetu SWPS pod kierunkiem psycholożki dr Agaty Graczykowskiej.