Fot. Fotolia

Świętokrzyskie/ Stowarzyszenie zorganizuje pokazy starożytnych dymarek poza regionem

Świętokrzyskie Stowarzyszenie Dziedzictwa Przemysłowego, które organizowało pokazy starożytnego hutnictwa podczas Dymarek Świętokrzyskich, w tym roku zaprezentuje je na Lubelszczyźnie. Z kolei gmina Nowa Słupia, w której dotychczas odbywały się prezentacje, zorganizuje własne dymarki.

  • Mazowieckie/ Ponad 70 dymarek sprzed 2 tys. lat odkryto w Kaniach

    Ponad 70 dymarek - starożytnych pieców do wytopu żelaza - odkryli archeolodzy w czasie wykopalisk w Kaniach (woj. mazowieckie). Znaleziska dokonano w ramach badań poprzedzających budowę osiedla mieszkaniowego.

  • Nowa Słupia wybrana gospodarzem międzynarodowego sympozjum

    Ponad 100 historyków i archeologów odtwarzających starożytne hutnictwo, przyjedzie w 2014 roku do Nowej Słupi (Świętokrzyskie). Decyzję podjęto podczas sympozjum w Grube Fortuna w Niemczech.

  • Dymarki Świętokrzyskie będą działać przez cały rok

    Całodzienne warsztaty edukacyjne i lekcje wyjazdowe dla uczniów oraz questing dla zwiedzających planuje na 2013 rok Centrum Kulturowo-Archeologiczne w Nowej Słupi. Ośrodek znany z Dymarek Świętokrzyskich ma przyciągać zwiedzających nie tylko w sezonie letnim.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera