Fot. Adobe Stock

Kawa przed zakupami sprzyja wydawaniu pieniędzy

Kofeina spożyta przed pójściem na zakupy sprawia, że kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy – dowodzą naukowcy na łamach pisma „Journal of Marketing”.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Przesądy wpływają na decyzje zakupowe

    Osoby przesądne mają większą skłonność do popełniania błędu poznawczego zwanego animizmem – czyli do nadawania wybranym obiektom cech typowych dla organizmów żywych. Animizm zwiększa podatność na perswazję handlową i skłonność do wypróbowania oraz kupienia danego obiektu – ustalili naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego i Europejskiego Uniwersytetu Viadrina.

  • Źródło: Fotolia
    Człowiek

    Badanie: kobiety chętniej wypróbowują nowości rynkowe

    Kobiety chętniej niż mężczyźni kupują nowe marki i nowe produkty, od pasty do zębów po samochody - wynika z eksperymentów prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Karpińską-Krakowiak z Uniwersytetu Łódzkiego.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Ekspert: w upalne dni lepiej nie robić dużych zakupów

    W upalne dni lepiej nie robić zakupów na cały tydzień. A mięsa i ryby, szczególnie mrożone, najlepiej przyrządzić do spożycia tego samego dnia – radzi dietetyk Paulina Gąsiewska z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.

  • Fot. Fotolia

    Głodni kupują więcej; nie tylko żywności

    Osoby z pustym żołądkiem więcej kupują i wydają więcej pieniędzy niż najedzone – i dotyczy to nie tylko żywności – informuje „New Scientist”.

  • Fot. Fotolia

    Głodni kupują więcej; nie tylko żywności

    Osoby z pustym żołądkiem więcej kupują i wydają więcej pieniędzy niż najedzone – i dotyczy to nie tylko żywności – informuje „New Scientist”.

  • Gdy mamy za mały wybór - nie kupujemy

  • Fot. Fotolia

    Zapach czekolady zachęca do czytania romansów

    Słodki zapach czekolady rozpylony w księgarni kusi czytelników do zakupu romansów i literatury miłosnej - o badaniach belgijskich naukowców informuje dziennik "Guardian".

  • Przed zakupami zjedz chociaż jabłko

    Na zakupy spożywcze nie powinniśmy się decydować, gdy jesteśmy głodni. Wybieramy wtedy produkty bardziej kaloryczne i mniej korzystne dla zdrowia. Należy zjeść chociaż jabłko – wykazały badania opublikowane przez „JAMA Internal Medicine”.

  • Zakupy z dostawą bardziej ekologiczne niż jechanie do sklepu

    Robienie codziennych sprawunków w internecie jest nie tylko wygodniejsze niż jechanie do sklepu, ale także bardziej ekologiczne - przekonują amerykańscy naukowcy na łamach "Journal of the Transportation Research Forum".

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Prof. Kistryn o rozporządzeniu MNiSW: zbyt mało miejsca poświęcono monografiom

  • Archeowieści – kompleksowo o ludzkich dziejach

  • Sześć wybitnych polskich badaczek z nagrodą L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki

  • A. Szeptycki: Międzynarodowy Dzień Studenta symbolizuje solidarność akademicką

  • Polscy naukowcy mają sposób na walkę z groźnym gronkowcem złocistym

  • Praga, Czechy, 16.11.99. Czescy i słowaccy studenci palą świece przed kordonem milicji 17 listopada 1989 r. PAP/CTK

    Milicja pobiła studentów, ale demonstrantów z każdym dniem było więcej. 35 lat od Aksamitnej rewolucji

  • Szósty lot testowy największej na świecie rakiety Starship - we wtorek wieczorem

  • USA/ Test Starship: moduł nośny rakiety wbrew planom wylądował w Zatoce Meksykańskiej

  • Chiny/ Przeprowadzono zdalną operację histerektomii

  • Konopie mogą uszkadzać chromosomy, sprzyjając nowotworom i wpływając na kolejne pokolenia

 Kraków, 21.06.2024. Prezes Stowarzyszenia Społeczeństwo i Nauka SPiN Alicja Harackiewicz podczas gali otwarcia Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon w Krakowie. PAP/Art Service

Prezeska SPIN: centra nauki to żaden naukowy plac zabaw

Centra nauki to coś o wiele więcej niż interaktywne wystawy – one są tylko punktem wyjścia do wszelkich innych działań na rzecz edukacji, aktywizacji społeczeństwa i budowania zaufania do nauki – wskazuje Alicja Harackiewicz, dyrektorka Centrum Nauki Experyment w Gdyni.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera