Fot. Adobe Stock

Psycholog: zakupy zaspokajają naszą potrzebę stymulacji sensorycznej i różnorodności

Zakupy, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, zaspokajają naszą potrzebę stymulacji sensorycznej i różnorodności. Udekorowane przedświątecznie sklepy przywołują zaś tzw. pamięć autobiograficzną, która jest silnym bodźcem do zakupów - komentuje dla PAP prof. Andrzej Falkowski.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Kawa przed zakupami sprzyja wydawaniu pieniędzy

    Kofeina spożyta przed pójściem na zakupy sprawia, że kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy – dowodzą naukowcy na łamach pisma „Journal of Marketing”.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Przesądy wpływają na decyzje zakupowe

    Osoby przesądne mają większą skłonność do popełniania błędu poznawczego zwanego animizmem – czyli do nadawania wybranym obiektom cech typowych dla organizmów żywych. Animizm zwiększa podatność na perswazję handlową i skłonność do wypróbowania oraz kupienia danego obiektu – ustalili naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego i Europejskiego Uniwersytetu Viadrina.

  • Źródło: Fotolia
    Człowiek

    Badanie: kobiety chętniej wypróbowują nowości rynkowe

    Kobiety chętniej niż mężczyźni kupują nowe marki i nowe produkty, od pasty do zębów po samochody - wynika z eksperymentów prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Karpińską-Krakowiak z Uniwersytetu Łódzkiego.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Ekspert: w upalne dni lepiej nie robić dużych zakupów

    W upalne dni lepiej nie robić zakupów na cały tydzień. A mięsa i ryby, szczególnie mrożone, najlepiej przyrządzić do spożycia tego samego dnia – radzi dietetyk Paulina Gąsiewska z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.

  • Fot. Fotolia

    Głodni kupują więcej; nie tylko żywności

    Osoby z pustym żołądkiem więcej kupują i wydają więcej pieniędzy niż najedzone – i dotyczy to nie tylko żywności – informuje „New Scientist”.

  • Fot. Fotolia

    Głodni kupują więcej; nie tylko żywności

    Osoby z pustym żołądkiem więcej kupują i wydają więcej pieniędzy niż najedzone – i dotyczy to nie tylko żywności – informuje „New Scientist”.

  • Gdy mamy za mały wybór - nie kupujemy

  • Fot. Fotolia

    Zapach czekolady zachęca do czytania romansów

    Słodki zapach czekolady rozpylony w księgarni kusi czytelników do zakupu romansów i literatury miłosnej - o badaniach belgijskich naukowców informuje dziennik "Guardian".

  • Przed zakupami zjedz chociaż jabłko

    Na zakupy spożywcze nie powinniśmy się decydować, gdy jesteśmy głodni. Wybieramy wtedy produkty bardziej kaloryczne i mniej korzystne dla zdrowia. Należy zjeść chociaż jabłko – wykazały badania opublikowane przez „JAMA Internal Medicine”.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Starlink - megakonstelacja, którą trudno zastąpić

  • Archeolodzy rozwiązali zagadkę pochodzenia pierwszych mieszkańców Mazowsza

  • Ceramiczne figurki odkryli polscy archeolodzy na szczycie piramidy w Salwadorze

  • Polskie kwantowe anteny dla ESA

  • Polacy badają wirusa powiązanego z otyłością

  • Fot. Adobe Stock

    Humane World for Animals Europe: propozycja KE może osłabić całe prawo chroniące przyrodę w UE

  • Naukowcy: Stonehenge może być starsze niż dotąd sądzono

  • W Bałtyku znaleziono gigantyczny klon wodorostu

  • Głębokie wody Morza Czerwonego kryją zaskakujące formy życia

  • Aspiryna może zapobiegać rozprzestrzenianiu się niektórych nowotworów

Fot. Adobe Stock

Starlink - megakonstelacja, którą trudno zastąpić

Starlink to największa na świecie konstelacja sztucznych satelitów. Niezależnie od stanu infrastruktury na ziemi, udostępniają internet i zapewniają łączność. Jakość i sprawność połączenia, jaką daje Starlink, wynika z dużej liczby satelitów i jest trudna do zastąpienia.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera