Źródło: Fotolia

Istnieją odrębne grupy mężczyzn homoseksualnych - sugerują badania pracy mózgu

Badania fMRI sugerują, że wśród mężczyzn homoseksualnych można wydzielić osobne grupy. W jednej z nich są geje, którzy deklarują, że w dzieciństwie wykazywali zachowania nietypowe dla ich płci, a w drugiej, którzy takich zachowań nie deklarowali - tę nową klasyfikację pokazał zespół prof. Wojciecha Dragana.

  • płeć. Fot. adobeStock
    Człowiek

    Czy kultura może wpłynąć na orientację seksualną? Wyjaśnia psycholog

    Czy kultura może wpływać na orientację seksualną? Żaden pojedynczy czynnik nie steruje jakimikolwiek zachowaniami człowieka, dotyczącymi choćby orientacji seksualnej. Zachowania te są wynikiem wielu oddziaływań: biologicznych, genetycznych, hormonalnych czy społeczno-kulturowych - mówi prof. Wojciech Dragan.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Nie istnieje pojedynczy gen homoseksualizmu

    Na podstawie indywidualnych wariantów genetycznych nie można przewidywać, czy ktoś będzie angażował się w relacje seksualne z osobami tej samej płci – wynika z badania opublikowanego na łamach czasopisma „Science”.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera