Fot. Fotolia

Wiadomo, jak rośliny oddychają i jak ludzie ukształtowali ich „płuca”

Naukowcy już wiedzą, co warunkuje u roślin formowanie sieci kanałów powietrznych – swoistych "płuc" liści, którymi transportują one dwutlenek węgla do każdej komórki. Informują o tym w „Nature Communications”.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Jak drzewa wpływają na pogodę

    Niektóre drzewa są wyjątkowo "rozrzutne" w czasie suszy – zużywają cenną wodę gruntową na chłodzenie się, co tylko pogłębia trudne warunki otoczenia – ocenili biolodzy z University of Utah.

  • Fot. Fotolia

    Syndrom amonowy – zagadka fizjologii roślin

    Rośliny potrzebują azotu, aby prawidłowo się rozwijać. W naszym klimacie przyswajają głównie formy nieorganiczne azotu dostępne w glebach: jony azotanowe lub amonowe. Jednak azotany, stanowiące główny składnik nawozów, zanieczyszczają zbiorniki wodne, a ich obecność w paszach lub pokarmie może spowodować groźne choroby zwierząt i ludzi. Z kolei nawozy na bazie jonów amonowych powodują zahamowanie wzrostu upraw.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera