12.08.2024. Minister nauki i szkolnictwa wyższego Dariusz Wieczorek przemawia podczas konferencji prasowej w Stargardzie. PAP/Marcin Bielecki

Paryż - minister Wieczorek: po igrzyskach wielki niedosyt; będą audyty w AZS-ach

Minister nauki Dariusz Wieczorek zapowiedział w poniedziałek kontrole wydatkowania środków na sport akademicki i sprawdzenie funkcjonowania struktury AZS. Podczas igrzysk olimpijskich w Paryżu wystąpiło 66 zawodniczek i zawodników AZS, przywieźli trzy brązowe medale.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Eksperci: konieczne kompleksowe leczenie chorych na atopowe zapalenie skóry

    Atopowe zapalenie skóry wiąże się z występowaniem również innych, groźnych dla zdrowia i życia pacjenta, chorób, w tym sercowo-naczyniowych czy neurologicznych – przypominają eksperci kampanii „Zrozumieć AZS”. Dlatego powinno się je leczyć w sposób kompleksowy – oceniają.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Nadzieja dla chorych na atopowe zapalenie skóry

    Białko HLA-G1, które chroni płód podczas ciąży, wykazuje duży potencjał w leczeniu atopowego zapalenia skóry i innych schorzeń, u podstaw których leżą nadmierne reakcje immunologiczne - dowodzą naukowcy z Japonii.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Immunologiczne podłoże przewlekłego zmęczenia

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera