Marki naśladujące osłabiają siłę tych oryginalnych

Na półkach sklepowych możemy znaleźć sporo tzw. produktów naśladujących, które wyglądem opakowania czy nazwą podszywają się po te oryginalne. Ich istnienie osłabia symbolikę i odbiór oryginału przez konsumentów, co może doprowadzić do deprecjacji marki oryginalnej - wynika z badania polskich naukowców.

Najpopularniejsze

  • Zbadano, dlaczego niektóre planety spadają na gwiazdy

  • Komisja Wyborcza WUM: wybory rektora odbędą się 6 maja; obecny rektor zaniepokojony decyzją

  • Poniedziałkowe wybory rektora WUM nie odbyły się

  • Naukowcy sprawdzają, czy tramwaje mogą wspomóc miejską przyrodę

  • Politechnika Opolska będzie kształcić specjalistów od wizerunku

Fot: Maciej Majdecki, luminescent_chemist

Molekularni krawcy uszyli nanośnieżynki dla wydajniejszych ogniw słonecznych

Kiedy ustawi się cząsteczki pewnego związku - tetracenu - w kształt nanośnieżynki, z maksymalną wydajnością zachodzi tam tzw. rozszczepienie singletowe - proces, który umożliwia pozyskanie z jednego fotonu aż dwóch elektronów - pokazują polscy i tajwańscy naukowcy. I liczą na to, że ich badania pomogą poprawić wydajność paneli słonecznych.