Nie zabieraj pisklaka do domu

Kiedy zobaczymy pisklaka na ziemi, wcale nie powinniśmy - kierowani odruchem serca - od razu zabierać go do domu - przekonują przyrodnicy z Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków. Nasza próba pomocy może mieć wtedy dla ptaka przykre konsekwencje.

  • Fot. Fotolia
    Życie

    Jak pomóc ptakom na wiosnę - radzi OTOP

    Do obserwacji pierwszych przylatujących ptaków, np. bocianów i jerzyków, zachęca Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków (OTOP) w ramach akcji Spring Alive. Ptakom można pomóc, zapewniając im budki lęgowe czy wodę do kąpieli.

  • OTOP: w majowy weekend wypatrujmy ptaków

    Długi majowy weekend jest doskonałą okazją do wypatrywania: jaskółek, bocianów, kukułek, jerzyków i żołn w ramach akcji Spring Alive – zachęca OTOP. Na stronie akcji: www.springalive.net zarejestrowano ponad 25 tys. obserwacji, ale tylko tysiąc z Polski.

  • Fot. Fotolia
    Życie

    Rekordowa edycja Spring Alive

    Aż 6,5 tysiąca obserwacji ornitologicznych poczynili Polacy, którzy zaangażowali się w tegoroczną akcję międzynarodowego projektu edukacyjnego BirdLife International, światowej federacji towarzystw ochrony ptaków. Polska zajęła 3. miejsce w rankingu zakończonej właśnie siódmej edycji kampanii.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera