Fot. Adobe Stock

Dowcipnisie, kawalarze, psotnice - psychologowie rozpracowują rolę humoru w autoprezentacji

Są osoby, które czasem za punkt honoru stawiają sobie rozśmieszanie innych. Strategie stosowane w komicznym stylu autoprezentacji opisała badaczka humoru dr Agnieszka Fanslau. Jej zdaniem śmiech i rozśmieszanie pełnią ważne funkcje: pozwalają utrzymać kontrolę nad przebiegiem interakcji i tworzą poczucie przynależności.

  • Natalia Banasik-Jemielniak, fot. Dariusz Jemielniak
    Człowiek

    Dr Banasik-Jemielniak: Polaków uważa się za ironistów

    Polaków uważa się za ironistów, ludzi preferujących niebezpośrednie komunikaty, niedopowiedzenia, aluzje… Preferencję do niebezpośredniości mogła w nas wzmocnić historia – mówi w rozmowie z PAP dr Natalia Banasik-Jemielniak.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Poszukiwany uniwersalny przepis na humor w reklamie

    Ludzie z różnych krajów śmieją się z różnych reklam. Naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego zbadają humor, jako najchętniej wykorzystywany środek perswazji w reklamie na świecie. Dr Małgorzata Karpińska-Krakowiak odpowie m.in. na pytania o to, co śmieszy Polaka, czy Amerykanin zrozumie humor Rosjanina i dlaczego Japończycy są tak zachowawczy. Badaczka skupi się na różnicach międzykulturowych.

  • Popiersie Homera. Fot. PAP/EPA/ GEORGIOS KEFALAS 13.03.2008

    Humor starożytnych Greków: czasem sól attycka, czasem homerycki śmiech

    Humor starożytnych Greków nie różnił się jakoś zasadniczo od humoru współczesnego. W utworach sprzed ponad 20 wieków są i żarty nieprzyzwoite - nawet jak na nasze czasy - i żarty bardzo wyrafinowane - opowiada badacz starożytnych zabaw literackich dr Jan Kwapisz.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Sztuczne poczucie humoru

    Dzięki programowi oceniającemu, jak bardzo śmieszny jest dowcip, roboty przyszłości mogą zyskać poczucie humoru - informuje pismo „Cognitive Science”.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Sztuczne poczucie humoru

    Dzięki programowi oceniającemu, jak bardzo śmieszny jest dowcip, roboty przyszłości mogą zyskać poczucie humoru - informuje pismo „Cognitive Science”.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera