Fot. Adobe Stock

Powstaje wstrzykiwany rozrusznik serca

Naukowcy opracowali nanocząstki, które - po wstrzyknięciu w okolice serca - przez kilka dni działają jak rozrusznik. Wynalazek ma ratować ludzi w kryzysowych sytuacjach.

  • Fot. Adobe Stock
    Życie

    Naturalny rozrusznik serca lepiej zbadany dzięki rybce zwanej danio

    Mechanizmy prawidłowego rozwoju serca - w tym działanie naturalnego mechanizmu rozrusznika serca - opisali naukowcy dzięki analizom zarodków rybek laboratoryjnych z gatunku danio pręgowany.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Recykling rozruszników może ratować życie

    Używane rozruszniki serca mogą zostać wykorzystane do ratowania życia innych pacjentów – wynika z doświadczeń specjalistów z University of Michigan.

  • Fot. Fotolia
    Technologia

    Aby urządzenia nie myliły się w obliczeniach

    Autonomiczne samochody, rozruszniki serca, a w przyszłości nawet nanourządzenia aplikowane do krwioobiegu - od prawidłowego działania takich maszyn może zależeć ludzkie życie. Trzeba więc jak najskuteczniej weryfikować, czy poprawnie działają. To spore wyzwanie - mówi PAP informatyk prof. Marta Kwiatkowska z Oksfordu.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera