Fot. Adobe Stock

BGK udzielił 7 tys. pożyczek dla absolwentów i studentów m.in. na założenie własnej firmy

W ciągu 10 lat Bank Gospodarstwa Krajowego udzielił 7 tys. pożyczek o wartości 511 mln zł np. na rozpoczęcie działalności gospodarczej - poinformował w piątek BGK. Z programu korzystali m.in. absolwenci szkół i wyższych uczelni, studenci ostatniego roku i bezrobotni.

  • Adobe Stock
    Blog

    Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

    Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

  • Fot. Adobe Stock
    Innowacje

    Podkarpackie/ Naukowcy uczą się, jak założyć własną firmę

    Ponad 20 naukowców bierze udział w programie realizowanym przez Podkarpackie Centrum Innowacji w Rzeszowie, którego głównym celem jest wspieranie rozwoju akademickiej przedsiębiorczości. Badacze na warsztatach uczą się m.in., jak założyć własną firmę, łączącą naukę z gospodarką.

  • Olsztyński uniwersytet uruchamia kształcenie dualne

    Olsztyński uniwersytet uruchamia tzw. kształcenie dualne, które polega na tym, że wybrani studenci w czasie nauki będą praktykowali w firmach, a po zakończeniu nauki - zostaną w nich zatrudnieni. Uczelnia nawiązała współpracę z Michelinem i Obramem.

  • Fot. Fotolia

    W Warszawie odbędą się warsztaty dla firm zainteresowanych współpracą z ESO

    Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego wspólnie z partnerami zorganizuje na początku lipca jednodniowe warsztaty dla firm i instytutów naukowo-technicznych zainteresowanych wykonywaniem zleceń dla Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO).

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera