
Reklama prasowa Politechniki Gdańskiej, gadżet promocyjny Uniwersytetu Warszawskiego, film promujący Politechnikę Wrocławską, facebookowy fanpage Politechniki Warszawskiej, to niektórzy zwycięzcy konkursu Genius Universitatis na najlepsze kampanie rekrutacyjne uczelni.
Nagrody wręczono w piątek w Warszawie.
Konkurs na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej - Genius Universitatis 2016 - już po raz piąty organizuje Wydawnictwo Perspektywy, tym razem we współpracy z portalem Marketing przy Kawie. Szkoły wyższe oceniono w sześciu kategoriach: reklama prasowa, gadżet promocyjny, event wspierający rekrutację, fanpage uczelni na Facebooku, film promujący uczelnię, serwis rekrutacyjny.
W kategorii "reklama prasowa" rywalizowało 21 prac konkursowych. Najlepsza okazała się Politechnika Gdańska, a dwa kolejne miejsca zajęły Uniwersytet SWPS oraz Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej.
25 prac konkursowych kandydowało w kategorii "gadżet promocyjny wspierający rekrutację". Jury konkursu uznało, że pierwsze miejsce w tej kategorii otrzyma Uniwersytet Warszawski. Na podium znalazły się także Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Śląski.
Politechnika Łódzka wygrała w kategorii "event wspierający rekrutację". Drugie miejsce zajęła Politechnika Białostocka, a trzecie Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Łącznie w tej kategorii o zwycięstwo walczyło 31 prac.
Za najlepszy "fanpage uczelni na Facebooku" uznano stronę Politechniki Warszawskiej. Kolejne miejsca zajęły Uczelnia Łazarskiego i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. O wygraną w tej kategorii ubiegało się 36 prac konkursowych.
W kategorii "film promujący uczelnię" wygrała Politechnika Wrocławska, a kolejne dwa miejsca zajęły: Uniwersytet Wrocławski i Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej w Warszawie. W tej kategorii kandydowało 35 prac.
Za najlepszy "serwis rekrutacyjny" uznano serwis Uniwersytetu SWPS. Kolejne miejsca zajęły serwisy Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uczelni Łazarskiego. Oprócz powyższych, w kategorii tej oceniano jeszcze 20 kandydatur.
Nagrodę specjalną przyznano Uniwersytetowi Warszawskiemu za hasło towarzyszące jubileuszowi 200-lecia uczelni: Dwa stulecia, Dobry początek.
Do piątej edycji konkursu zgłosiło się łącznie 50 uczelni, w tym trzy wydziały. Do sześciu konkursowych kategorii zakwalifikowano 171 prac, spełniających warunki regulaminu konkursu.
Po trzech zwycięzców w każdej z konkursowych kategorii wyłoniła kapituła konkursu. Wśród kryteriów, które uwzględniło jury były: nowatorstwo pomysłu, spójność stosowanego narzędzia marketingowego z deklarowanym hasłem i wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter narzędzia przekazu informacji rekrutacyjnej, estetyka i wartość artystyczna wykonania.
Wyniki konkursu ogłoszono w Warszawie podczas Gali Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2016. Szczegółowe informacje na temat konkursu są dostępne na stronie: http://perspektywy.pl/genius/
PAP - Nauka w Polsce
ekr/ agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.