Nauka dla Społeczeństwa

29.03.2024
PL EN
27.02.2016 aktualizacja 27.02.2016

Nagrodzono najlepsze kampanie rekrutacyjne uczelni

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Reklama prasowa Politechniki Gdańskiej, gadżet promocyjny Uniwersytetu Warszawskiego, film promujący Politechnikę Wrocławską, facebookowy fanpage Politechniki Warszawskiej, to niektórzy zwycięzcy konkursu Genius Universitatis na najlepsze kampanie rekrutacyjne uczelni.

Nagrody wręczono w piątek w Warszawie.

Konkurs na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej - Genius Universitatis 2016 - już po raz piąty organizuje Wydawnictwo Perspektywy, tym razem we współpracy z portalem Marketing przy Kawie. Szkoły wyższe oceniono w sześciu kategoriach: reklama prasowa, gadżet promocyjny, event wspierający rekrutację, fanpage uczelni na Facebooku, film promujący uczelnię, serwis rekrutacyjny.

W kategorii "reklama prasowa" rywalizowało 21 prac konkursowych. Najlepsza okazała się Politechnika Gdańska, a dwa kolejne miejsca zajęły Uniwersytet SWPS oraz Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej.

25 prac konkursowych kandydowało w kategorii "gadżet promocyjny wspierający rekrutację". Jury konkursu uznało, że pierwsze miejsce w tej kategorii otrzyma Uniwersytet Warszawski. Na podium znalazły się także Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Śląski.

Politechnika Łódzka wygrała w kategorii "event wspierający rekrutację". Drugie miejsce zajęła Politechnika Białostocka, a trzecie Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Łącznie w tej kategorii o zwycięstwo walczyło 31 prac.

Za najlepszy "fanpage uczelni na Facebooku" uznano stronę Politechniki Warszawskiej. Kolejne miejsca zajęły Uczelnia Łazarskiego i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. O wygraną w tej kategorii ubiegało się 36 prac konkursowych.

W kategorii "film promujący uczelnię" wygrała Politechnika Wrocławska, a kolejne dwa miejsca zajęły: Uniwersytet Wrocławski i Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej w Warszawie. W tej kategorii kandydowało 35 prac.

Za najlepszy "serwis rekrutacyjny" uznano serwis Uniwersytetu SWPS. Kolejne miejsca zajęły serwisy Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uczelni Łazarskiego. Oprócz powyższych, w kategorii tej oceniano jeszcze 20 kandydatur.

Nagrodę specjalną przyznano Uniwersytetowi Warszawskiemu za hasło towarzyszące jubileuszowi 200-lecia uczelni: Dwa stulecia, Dobry początek.

Do piątej edycji konkursu zgłosiło się łącznie 50 uczelni, w tym trzy wydziały. Do sześciu konkursowych kategorii zakwalifikowano 171 prac, spełniających warunki regulaminu konkursu.

Po trzech zwycięzców w każdej z konkursowych kategorii wyłoniła kapituła konkursu. Wśród kryteriów, które uwzględniło jury były: nowatorstwo pomysłu, spójność stosowanego narzędzia marketingowego z deklarowanym hasłem i wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter narzędzia przekazu informacji rekrutacyjnej, estetyka i wartość artystyczna wykonania.

Wyniki konkursu ogłoszono w Warszawie podczas Gali Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2016. Szczegółowe informacje na temat konkursu są dostępne na stronie: http://perspektywy.pl/genius/

PAP - Nauka w Polsce

ekr/ agt/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024