Nauka dla Społeczeństwa

28.03.2024
PL EN
28.02.2014 aktualizacja 28.02.2014

SGH szósta na świecie wśród uczelni biznesowych w rankingu Webometrics

PAP © 2014 / Radek Pietruszka PAP © 2014 / Radek Pietruszka

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie znalazła się na 6. miejscu na świecie, a 2. w Europie w rankingu Webometrics – Ranking Web of Business Schools. Zestawia się tam aktywność uczelni w sieci. W pierwszej dwudziestce znalazły się trzy polskie uczelnie.

O wynikach rankingu poinformował w czwartek w przesłanym PAP komunikacie rzecznik SGH Marcin Poznań. Ranking Webometrics Ranking Web of Business Schools przedstawia aktywność uczelni ekonomicznych i biznesowych w internecie (web presence). Ranking publikowany jest dwa razy w roku. To młodsza wersja rankingu Webometrics Ranking Web Universities.

W światowym Ranking Web of Business Schools Szkoła Główna Handlowa w Warszawie zajęła 6. miejsce. Wysoko - na 12. miejscu - znalazł się również Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. W pierwszej dwudziestce zmieściły się również Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie (18. miejsce) i Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu (19. miejsce). Wśród najlepszych polskich uczelni biznesowych jest jeszcze Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, która zajęła 77. miejsce.

Najlepszy okazała się amerykańska University of Pennsylvania Wharton School, na drugim miejscu znalazła się duńska Copenhagen Business School, a na trzecim - Harvard Business School z USA. Lepsze od SGH okazały się również Graduate School of Business & Public Policy Naval Postgraduate School oraz New York University Leonard N. Stern School of Business.

Lista tworzona jest przez Cybermatrics Lab – grupę badawczą podlegającą Najwyższej Radzie Badań Naukowych w Madrycie (Consejo Superior de Investigaciones Científicas). W rankingu Web of Business Schools badanych jest ponad 1200 uczelni ekonomicznych z całego świata i instytucji nadających tytuły MBA. Autorzy zestawienia bazują na danych dotyczących obecności uczelni w sieci internetowej. W zestawieniu brana jest pod uwagę np. liczba wyników w wyszukiwarce Google, widoczność poprzez linki, liczba udostępnianych przez uczelnię plików w formatach .pdf, .doc, czy .ppt, a także liczba publikacji w serwisie Google Scholar wydanych w latach 2008-2012.

PAP - Nauka w Polsce

lt/ agt/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024