Nauka dla Społeczeństwa

05.07.2022
PL EN
28.04.2022 aktualizacja 28.04.2022

Laureaci 3. edycji Projektu Edukacyjnego STEM PW - z indeksami PW

Adobe Stock Adobe Stock

Filip Filipkowski z VIII LO im. Władysława IV w Warszawie zwyciężył w trzeciej edycji Projektu Edukacyjnego STEM PW - ogólnopolskim programie skierowanym do uczniów zainteresowanych naukami ścisłymi, technologią, inżynierią oraz matematyką. Najlepsi otrzymali indeksy.

Projekt Edukacyjny STEM PW organizowany jest cyklicznie przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie oraz XXVII Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Czackiego w Warszawie. Wyniki programu podsumowano podczas uroczystej gali 28 kwietnia br. na Politechnice Warszawskiej (PW).

W tegorocznej, trzeciej edycji w zmaganiach konkursowych wzięło udział ponad 500 uczniów z 47 szkół średnich z całej Polski. Komisja konkursu wyłoniła 16 laureatów i wyróżniła 6 finalistów.

Finaliści konkursu pozytywnie przeszli przez trzy etapy konkursu. Pierwszy polegał na rozwiązywaniu zadań testowych w szkołach, drugi związany był z rozwiązywaniem zadań ogólnopolskich, a trzeci – to praktyczny etap zastosowania posiadanej wiedzy, podczas którego uczniowie programowali systemy mikroprocesorowe w laboratoriach Politechniki Warszawskiej. Przed tym etapem prowadzone były specjalne warsztaty przygotowujące do finałowych zmagań.

W trzyetapowych zmaganiach konkursowych najlepszy okazał się Filip Filipkowski, uczeń VIII LO im. Władysława IV w Warszawie. Drugie miejsce zajął Jakub Bliźniuk z Technikum Mechatronicznego nr 1 w Warszawie, a trzecie - Paweł Jastrzębski z XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Warszawie.

16 najlepszych osób otrzymało w nagrodę indeks Politechniki Warszawskiej.

„Cieszy nas rosnące zainteresowanie naukowymi zmaganiami z obszaru przedmiotów ścisłych. W tegorocznej edycji, pomimo wielu przeciwności w postaci pandemii i toczącej się wojny, wystartowało aż 501 uczniów z całej Polski” – podkreśla pomysłodawczyni projektu, Małgorzata Biszczuk, nauczyciel informatyki z XXVII LO im. Tadeusza Czackiego.

W ramach programu odbyły się również specjalne warsztaty dla nauczycieli startujących w konkursie uczniów. „To możliwość do inspirujących spotkań, wymiany doświadczeń i integracji – takie szkolenia zwiększają efektywność prowadzonej przez nich dydaktyki a owocem dyskusji są m.in. nowe kółka zainteresowań, laboratoria w szkołach czy nawet udział w międzynarodowych zmaganiach” - podsumowali organizatorzy w informacji prasowej przekazanej serwisowi „Nauka w Polsce”.

Zdaniem dr inż. Sławomira Szostaka, koordynatora konkursu STEM PW, na co dzień z-ca dyrektora ds. dydaktycznych Instytutu Mikroelektroniki i Optoelektroniki WEiTI PW, „niezaprzeczalną wartością Projektu Edukacyjnego STEM PW jest ścisła współpraca w pełnym procesie dydaktycznym”. „To unikatowe miejsce wymiany doświadczeń i rozwiązań wpływających na efektywność całego nauczania. Efektem jest chociażby udział uczniów w międzynarodowym konkursie robotocznym FRC w Stambule” – podkreślił Szostak, cytowany w informacji prasowej organizatorów.

Do tej pory w trzech kolejnych edycjach konkursu wzięło udział ponad 2500 uczniów. Pełne wyniki konkursu można zobaczyć na stronie internetowej: https://stem.pw.edu.pl/

Nauka w Polsce - PAP

amk/ zan/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2022