
Reklama prasowa Politechniki Wrocławskiej, gadżet promocyjny Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego oraz serwis rekrutacyjny Politechniki Warszawskiej - znalazły się wśród nagrodzonych w konkursie na najlepsze kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych.
Wyniki szóstej edycji konkursu Genius Universitatis na najlepsze w mijającym roku akademickim kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych ogłoszono w piątek podczas XXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2017.
"Genius Universitatis - duch miejsca, opiekuńcza siła wyzwalająca poczucie wspólnoty studentów i ich mistrzów, jest ideą łączącą misje wszystkich liczących się szkół wyższych" - mówi Waldemar Siwiński, prezes organizującej konkurs Fundacji Edukacyjnej Perspektywy. "Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelnianej" - dodaje.
W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 100 prac z 37 szkół wyższych. Nagrody są przyznawane w siedmiu kategoriach.
W kategorii reklamy prasowej najlepsza okazała się Politechnika Wrocławska. Drugie miejsce zajęła Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, a trzecie Uniwersytet Gdański.
Za najlepszy event wspierający rekrutację pierwszym miejsce nagrodzono Uniwersytet SWPS. Na kolejnej pozycji uplasowały się ex aequo Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie oraz Politechnika Wrocławska, a następnie Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
W kategorii gadżet promocyjny wspierający rekrutację pierwsze miejsce zajął Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Dwa kolejne miejsca należały do Politechniki Łódzkiej i Politechniki Białostockiej.
Najlepszą kampanią w mediach społecznościowych okrzyknięto kampanię Politechniki Warszawskiej. Na drugim miejscu uplasował się Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, a na trzecim Politechnika Śląska.
W kategorii content marketing pierwsze miejsce zajął Uniwersytet SWPS, drugie Politechnika Łódzka, a trzecie Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego.
Za najciekawszy serwis rekrutacyjny nagrodzono Politechnikę Warszawską, a Uniwersytet Jagielloński i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu zajęły w tej kategorii odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego zajął pierwsze miejsce w kategorii video online. Następne pozycję zajęły Uniwersytet Wrocławski oraz Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
"Tegoroczna edycja konkursu stała na wysokim poziomie. Widać zmniejszające się zainteresowanie reklamą prasową na rzecz interaktywnych kanałów komunikacji, co jest ze wszech miar słuszne przy takiej grupie docelowej. Uczelnie coraz sprawniej poruszają się po Internecie i w mediach społecznościowych" - ocenił jeden z jurorów Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie.
PAP - Nauka w Polsce
ekr/ agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.